onsdag 1 september 2010

1 september

Jaha, så var det 1 september då. Och då passar det utmärkt med en liten utmaning, tycker jag! I fjol, eller var det för två år sedan, utmanade jag mig själv med att inte shoppa någonting alls under en hel månad. Och jag lyckades! Nu tänkte jag testa igen. Fram tills sista september får jag alltså inte shoppa något alls. Och med shopping menar jag främst kläder! Skor också för den delen. Men inte tandkräm och hushållspapper, ja ni fattar.

Orsaken till detta köpstopp är att jag, när jag häromdagen plockade undan alla sommarkläder, märkte att jag har alldeles för mycket kläder. Fast jag gjorde mig av med en massa i somras på loppis. Suck.

Jag behöver verkligen inte mera kläder just nu. Få se hur det går! Ett litet orosmoln är det nya cityloppiset som öppnat typ tre kvarter från mig..hmm. Det skulle jag gärna kolla in. OM jag hittar nåt jag vill ha där blir det allvarlig rådslagning med mig själv.

Inga kommentarer: