måndag 13 september 2010

Måndag

Måndag igen, och en regnig sådan. Men det gör inget, regniga dagar kan vara riktigt mysiga de också. Fötter mot våt asfalt, gula löv som singlar ner från träden och ett prickigt paraply. Och även om jag har rakt hår blir det ibland så där härligt fluffigt och smålockigt när det är regn i luften.

Och den här veckan händer det flera roliga saker! På fredag börjar Aura street market, en urban marknad med design, konst och hantverk tillverkade av lokala konstnärer och designers. Det blir också vintagemarknad och vintagemodevisning och annat skoj.

På lördag ska jag på ett make up-evenemang med en grupp tjejer och kvinnor, det är företaget LR Health & Beauty Systems som ordnar nåt stort evenemang i Åbo. Ska bli skoj!

Och nästa helg är det dessutom en stor outlet-mässa i Åbo mässcenter. En massa återförsäljare finns på plats och säljer skor, kläder, accessoarer, inredningsgrejer, träningsprylar och en massa annat till kraftigt rabatterade priser! Ett måste för mig! Få se hur det går med mitt shoppingförbud (som jag utan minsta problem klarat utmärkt hittills), men den här mässan har jag väntat på i ett halvår sedan jag först hörde om den, så den helgen är ett undantag.

Nu börjar snart åttonde säsongen av 24 så jag ska stänga av datorn och krypa ner under filten!

Inga kommentarer: