tisdag 21 september 2010

Impulsköp

I dag efter lunchen gick jag ut på stan med min kollega M. Vi var lite sugna på något sött till efterrätt (egentligen har jag sockerförbud på vardagarna, men det var så grått och trist så vi behövde pigga upp oss med något sött och dessutom tror jag inte på hundraprocentiga förbud, det ökar bara frestelsen). Vi tog vägen förbi ÅST:s biljettkassa och vips så hade vi bokat biljetter till Sofi Oksanens "Utrensning" i december. Sedan måste vi ju gå till Akademiska bokhandeln för att köpa boken, för jag vill läsa den innan jag ser föreställningen.



Vips så blev det två pocketböcker också, när jag nu en gång var i farten bland bokhyllorna:



Sedan gick vi till saluhallen, där M hittade en bling bling-ring för 4 euro i den mysiga lilla smyckesbutiken, och SEDAN, äntligen, kom vi till bakelserna. M köpte en bebé och jag en kinuskidonits :)

Så kan det gå när två tjejer ger sig ut på sockerjakt.

1 kommentar:

Titti sa...

Vilket sammanträffande, jag håller på läser Främmande jord som bäst. Fick den av en elev till sommarlovet men har inte haft tid med den förrän nu.

Vi får diskutera den på träffen sen ;)