måndag 10 september 2012

Det där godissuget...

Jag har alltid älskat godis. Socker i alla dess former har tilltalat mig massor. Choklad, salmiak, lakrits, toffee och färgglada segisar. Allt har i princip gått ner.

Har många gånger tänkt att jag kanske borde minska godisätandet, men aldrig gjort det. Har väl haft perioder när jag ätit mindre, men på det stora hela har jag alltid varit svag för det söta.

Har ätit med gott samvete också, eftersom jag inte går upp ett gram hur mycket onyttigt jag än äter.

Men.


Nu har jag inte haft något godissug på flera veckor. Minns inte ens när jag åt godis sist. Kanske i somras när en kollega ville att jag skulle provsmaka en ny sorts mörk choklad.

Jag fattar inget, men det är härligt! Inget sockersug, ingen choklad efter maten, inte ens en glass ibland. Okej, chips äter jag då och då. Och i lördags åt jag en bulle och några kex. Visst var det gott, men jag nöjde mig med det och var inte alls sugen på mera.

Jag saknar inte ens sockret! Vad det än är för övernaturliga krafter som drabbat mig, så gillar jag det här läget.

Inga kommentarer: