lördag 15 september 2012

En helt perfekt lördag

I dag är det lördag! Det firade jag med att klä mig i mina favoritbyxor, de vinröda, och min svarta peplum-topp.


På fötterna hade jag ett par andra favoriter, mina superbekväma sandaler. Och nej, det är inte alls för kallt för att använda de här ännu. Det är ju faktiskt bara mitten av september och i dag sken solen som bara den.


Vi gick ner till ån, till Pub Niska. Massor med folk i farten.


Vi lyckades hitta ett ledigt bord och njöt i höstsolen.


Det pågår en street-festival längs ån i helgen, med konstperfomance, cirkusgrejer och lite marknad. Och musik. Så där hängde vi en stund.


Artistlistan.


Sen var det dags för middag! I dag föll valet på Torre på Kristinegatan.


Det är Handelsbankens gamla lokal som förvandlats till restaurang. Mysigt!


Här var det fart på, hann inte ens äta upp förrättssalladen innan huvudrätterna anlände. By the way, det fanns gojibär vid salladsbordet, stort plus!


Min huvudrätt, fiskspett med lax och jätteräkor plus persiljesmör, potatismos och rotfrukter. Mums! Väldigt prisvärt också, den här rätten kostade bara 17 euro.


Notan kom tillsammans med lite godis :) Har inte ätit choko på flera veckor, så det var gott.


Nu är klockan bara 19.30, vad månne man ska hitta på i kväll ännu?

Inga kommentarer: