onsdag 12 september 2012

Muminmuggar en masse

I dag satte jag sprätt på 360 euro på fem minuter. Titta! Jubileums-Muminmuggen för Stockmanns 150-årsjubileum! 12 stycken ex står just nu i mitt kök. Nu har jag nog flippat totalt.


Nej, jag är nog vid mina sinnens fulla bruk. Det är bara två som är mina. Resten ska min svåger ha.

Den är så fin! På 1950-talet skapade Tove Jansson de här bilderna, exklusivt för Stockmann.


Muminmammans väska är faktiskt prydd med Stockmanns ursprungliga logo, som fortfarande finns på varuhusets vägg i Helsingfors. Så står det på lappen som är fastsatt i muggarna.


De här muggarna är nästan slutsålda överallt, också på nätet, men ett litet parti skulle komma till Åbos Stockmann vid 18-tiden i kväll. Så då hängde jag där, med många andra som också var ute efter muggarna. Och till slut rullades de in! Jee!

Har väl inte bloggat om den här muggen, den senaste jag köpte? Jubileumsmuggen för Helsingfors år som Design Capital hittade jag på Viking Line till specialpris :)

4 kommentarer:

Charlott sa...

Säljer din svåger dem för 1000-lappen på tradera nu? Jäkligt oschysst mot andra samlare :-(

LIA sa...

Vadå oschysst? Är man samlare och vill ha muggar som släpps i begränsad upplaga så gäller det att hålla sig framme. Annars blir man helt enkelt utan.

Camilla sa...

Hej! Om ni har någon över att sälja så är jag väldigt intresserad.

/Camilla

Charlott sa...

Jag bor inte i Finland och upptäckte av en slump att de släppts och det är jag verkligen inte ensam om. Nej felet ligger väl hos Stockmann som inte kollade hur många folk köpte. För människor är alltid giriga vare sig det är biljetter till konserter eller muminmuggar och utnyttjar andra om de kan.