lördag 22 september 2012

Fredag

Här kommer rapport från fredagen! Kl. 10 satte jag mig alltså på tåget och rullade österut. Tågfrukost är gott, dyrt, men oftast värt slantarna, också den här gången.


Väl framme i Ekenäs blev det lätt lunch på Voffeli & kaffeli vid torget. Jag åt en våffla med skagenröra, sjukt gott! Har alltid ätit våfflor med sylt och grädde, men salt tilltugg funkar också bra.


Sen blev det marknad! Där kunde man åka karusell...


...och äta karamell. Engelsmännen med den gudomliga fudgen var förstås på plats.


Söta, tovade mustofflor kunde man köpa om man ville.


Solen sken, och alla var glada.


Vad jag köpte berättar jag sen. Hann också med ett par loppisar och en sväng till Lappvik innan jag bänkade mig på tåget igen. Tummen upp för en rolig fredag!

Inga kommentarer: