fredag 20 augusti 2010

Aouch!

Jag har träningsvärk! Jag har så sjuka ben att jag knappt kan ställa mig upp eller gå utan att säga "ajajaj" eller grimasera. Vad är orsaken till det då? Jo, nu har jag börjat träna igen! Har haft paus med allt sådant under sommaren, har varken haft tid, lust eller ork. Men nu är det dags att köra igång igen. Mitt höstsäsongskort på gymmet börjar gälla från och med måndag så denna vecka har jag så smått börjat med powerwalks, joggingtur och, som idag, 20 upphopp på en bänk i en park. Och oj vad det känns! Men det är ändå rätt skönt att vara igång igen.

Sedan har jag också bestämt mig för att inte äta godis på veckodagarna, äta mer grönsaker och fisk och, om jag är på riktigt hälsosamt humör, börja köpa mer ekologiska eller närodlade råvaror. Få se hur länge detta håller i sig då? Träningen tror jag nog jag fortsätter med, har ändå betalat ett dyrt kort för det, men godiset? Hmm.

Inga kommentarer: