torsdag 19 augusti 2010

Nej, men vad i hela..

..världen är detta? Ska Glamour läggas ner? Nej nej! Det här är ju min favorittidning! Vadå "klarar sig inte i konkurrensen med Cosmopolitan", den är ju inte ens hälften så bra som Glamour. Cosmo har bara en massa tramsiga kärleksartiklar som passar tonåringar, typ "min pojkvän chattar med tjejer på internet, vad ska jag göööra?" plus en massa kändisskvaller. Nej, kära Bonnier Tidsskrifter, tänk om.

I och för sig förstår jag att Glamour, i likhet med många andra tidningar, också dagstidningar, går dåligt i dessa tider. Internet tar över och allt fler väljer att läsa tidningar på nätet. Så gick det för Modette för några år sedan, som lades ner efter bara ett par nummer. Men den tidningen levde vidare på nätet, kanske Glamour gör det också. Jag vill i alla fall inte läsa allt på nätet, visst läser jag nättidningar varje dag nästan, men inget går upp mot att äta frukost bläddrande i dagstidningen eller att krypa upp i soffan med en ny modetidning och en mysig filt.

Nu ska jag gå till sängs och läsa senaste numret av Glamour. Så det så.

Inga kommentarer: