måndag 23 augusti 2010

Typiskt!

Just så. I dag när träningssäsongen skulle köra igång på allvar sitter jag hemma i soffan med en förkylning. En rätt lindrig sådan, men i alla fall. Vaknade med sandpapper i halsen i går, köpte en bit ingefära och både knaprade på den och kokade varm dryck på den. Halsen är bättre i dag, men istället har jag nyst och snörvlat. Suck. Just nu dricker jag Finrexin och mumsar på Fazermarmelad från Borgå. God meducin, må jag säga.

I dag var kanske sista riktiga sommardagen på en tid. Över 20 grader, och jag och två tjejer från jobbet passade på att luncha ute i strålande solsken. Man måste ta vara på alla solstrålar nu!

Nu ska jag bädda ner mig i nya lakan och läsa lite Twilight. Tidig väckning i morgon, ska vara på jobbet redan klockan 8. Gäsp.

Inga kommentarer: