söndag 19 augusti 2007

Nya små fynd

Det blev också en tur till Juthbacka på lördagen, till marknaden som för 29 år sedan startades av några bilintresserade personer, som ville byta bildelar och -skrot med varandra. I dag är Juthbackamarknaden Finlands största marknad, med över 700 försäljare och cirka 30 000 besökare varje år. Bildelar och -skrot finns det fortfarande en hel del av, men också mängder av antikt porslin, glas, böcker, smycken och otroligt mycket mer. Jag hittade förstås några fina små saker som fick följa med hem.

Denna fina väska kostade bara en euro. Ett två tre, köpt av mig!



Jag hittade också de här söta små örhängena, lite vintagekänsla över dem, tycker jag. 50 cent!




Som det minst sagt stora Melodifestival-fan jag är kunde jag inte motstå dessa två glas med Melodifestival-logo. Lite kitsch är inte fel.



Till sist: en plånbok med Fendi-logo. För en euro. Visserligen finns det både stämpel och serienummer på insidan, men är det äkta vara? Tja, jag vet inte. Snygg är den i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilka fynd! Väskorna var riktigt snygga, och så söta örhängen!