torsdag 16 augusti 2007

Sommarläsning


Jag har alltid läst mycket böcker, och det gör jag fortfarande. I min bokhylla finns allt från Nobelpristagare till chick-lit, och en hel del deckare. Men denna sommar har det mest blivit chick-lit faktiskt. Har äntligen börjat läsa Denise Rudbergs böcker, och jo, de är rätt underhållande. Inga litterära mästerverk, men lagom lättsmält läsning som passar bra på sommaren. Gossip Girl-serien har jag också börjat med, har läst de två första.

Just nu läser jag Liza Marklunds Nobels testamente, ruskigt bra! Har läst alla böcker som Liza skrivit och alla är lika fängslande. Fick precis veta att nya boken kommer i slutet på augusti, hurra!

Sen till hösten väntar ett stort bokprojekt, då ska jag ta itu med Stieg Larssons millenniumtrilogi. De två första, Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden står redan i bokhyllan och väntar, tillsammans med en hel del andra böcker som väntar på sin tur...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ja, det är lite knepigt för mig också. Men det är mycket lättare att få det att funka med uppsatt hår. Och lila nagellack är perfekt till höstens färger. :)

Anonym sa...

Köp den! Den är underbar! /Emma

Anonym sa...

Men vilken tur att du kollade in på min sida då så att du kunde vakna till snabbt!!!!Vet att dte är lite sent svar men jag har ej haft id att svara....Kram och tack för titten!!!