fredag 24 augusti 2007

Snart är det jul igen

Idag är det exakt fyra månader till julafton. Känns länge men jag slår vad om att tiden kommer att rusa iväg och plötsligt är det bara några dagar kvar. Känns konstigt att skriva om julen när det fortfarande är varmt ute, fast det var liite kallt att gå ut med kjol imorse...Kanske jag ska börja fundera på min önskelista redan nu??

Annars så blir jag tokig av att se på Lost. Jag har nog aldrig sett på en tv-serie som innehåller så många kufiska personer, mystiska platser och oväntade svängar i handlingen. Hur 17 ska detta sluta? Det är nästan som att se på 24, där det också förekommer mystiska karaktärer och spännande cliffhangers. Men när det gäller 24 så vet man i alla fall att Jack Bauer kommer att klara sig, om inte annat så i sista avsnittet..Jag tycker lite synd om Jack, han har aldrig en ledig stund under de där dygnen när han ska rädda världen från terrorister.

Dagens frågor: Hur i hela världen tänker manusförfattarna till Lost?
Hur orkar Jack Bauer jaga terrorister en helt dygn utan varken äta eller dricka?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag brukade älska lost från början, men nu har det bara blivit fööör kufigt liksom. hum. kan ju inte bara ta den serien på allvar längre.