måndag 15 september 2008

Hanna Sarén for Seppälä



En av Finlands mest framgångsrika designers, Hanna Sarén, har gjort en kollektion för Seppälä. Jag minns att jag bloggade om det tidigare, typ ifjol, när samarbetet blev känt. Kollade in kläderna förra veckan och även om det fanns en del godbitar så kommer jag nog inte att köpa något plagg. Skorna gillade jag, men kläderna kändes inte riktigt som "jag". Priserna är förstås lite högre än Seppäläs normala nivå, men det är bara bra. Har länge tyckt att Seppälä är i behov av lite förnyelse, utbudet ser ungefär lika ut från år till år, med vissa uppdateringar enligt hur trenderna varierar. Kanske det här är ett steg i den riktningen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, jag är jättenyfiken på finsk design.

Anonym sa...

Jag älskar Seppälä´s kläder!
Jag bor i Sverige men varje gång jag kommer till Finland så tar jag en sväng förbi och det är sällan jag kommer ut utan påsar :)

Anonym sa...

Tycker att musiken är bra, men inget jag lyssnar på i Ipoden direkt, hehe :)

Anonym sa...

Klart finsk design är snyggt ;) kul att du bloggar på svenska från Finland, jag är finsk också fast bor i Sverige då :)

Anonym sa...

Tack, det är den tredje filmen av de nya 13 som spelas in. Första har biopremiär i januari, tror jag det var, de andra ska gå på tv, så jag vet inte exakt. Men till våren kommer den ut i alla fall :)

Miss Agda sa...

´Åh nu blev jag nyfiken. Ska till Helsingfors med jobbet imorrn så måste hinna springa förbi Seppälä en sväng!