fredag 12 september 2008

Mamma Mia, vilken musikal!

Jag såg Mamma Mia!-musikalen i Åbohallen igår kväll, den var riktigt bra! Musiken, artisterna, kläderna, hela showen...

När första akten var slut tänkte jag "Va? Redan paus?". Och när andra akten var slut tänkte jag "Nej! Inte kan det vara slut redan!".

Tiden gick alldeles för fort, men det brukar ju vara så när man har roligt. Vi satt på sjätte raden framför scenen så vi såg riktigt bra.



Under extranumren i slutet ställde sig alla i publiken upp och klappade i händerna, dansade och sjöng med. Abbafebern drabbade nog varenda en därinne i arenan.

13 kommentarer:

Anonym sa...

gud vad kul att gå på föreställningen :)

Anonym sa...

Jag har sett den svenska versionen och den engelska i Globen för några veckor sedan. Det var en enorm stämning! Hela Globen klappade och stampade fötter när de sjöng och i slutet, precis som du säger ställde sig alla med och diggade! Underbart bra! (Fast den svenska var bättre än den engelska som turnérade runt, men båda var kalas!)

Anonym sa...

Visst var musikalen bra?! Jag hoppas på att få se filmen snart också.

Anonym sa...

Den verkar otroligt bra ju :)

Anonym sa...

Åh, såg den i Sthlm för några veckor sen! Helt underbar! :)

Anonym sa...

Oj vad kul! Min kompis ska se föreställningen i Åbo nu i helgen, är riktigt avundsjuk! Såg filmen nu i veckan, den var jättebra! Kan tänka mig hur föreställningen var då :)

Anonym sa...

Kul att du gillade musikalen :) Själv har jag inte sett den men filmen är jättebra^^

Anonym sa...

Du MÅSTE se filmen! Jag har sett den tre (!) gånger. Och alla som sett både musikal och film säger att filmen är strået vassare!

Anonym sa...

jag funderar också på att gå på musikalen..har sett filmen och den var superb! Men sen igen har ABBA alltid varit en av mina favoritband:)
Fina bilder från Åbo, det är nästan så man får lite längtan dit...fast H.Fors har nog sin förtjusning med:)

Anonym sa...

åh jag såg den i globen för en vecka sen! den är riktigt riktigt bra :) trevlig helg !

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att hitta en Åbo-blogg! Kanske kan jag få lite tips vad man kan göra där. :)
Hälsningar, Päivi

Anonym sa...

Visst är Mamma Mia underbar!! Såg musicalen I london och har även sett filmen. Tyvärr blir det inget besök när den engelska versionen kommer till Malmö... Läs gärna mer om musicalen och filmen på min blogg!

Anonym sa...

Låter verkligen heelt underbart! Åh! Vill också insjukna i Abbafebern!