söndag 28 september 2008

Utmaning!

Blev utmanad av Petra att redogöra för vilka varumärken jag använder mest i vardagen. Gillar listor :) Här e mina svar:


KLÄDER
Skor: Får man bara välja ett ? Ungefär lika mellan Din sko & o.i.s.
Sneakers: Ett par rosa-vita från Adidas.
Jeans: H&M.
T-shirt: H&M.
Underkläder: Lindex.

ACCESSOARER
Väska: Får man bara välja ett? Jag byter väska varje dag..
Plånbok: Lindex.
Solglasögon: Gillar mina budgetbågar från Kapp-Ahl.
Klocka: En vit Axcent by Scandinavia.

TEKNIK
Tv: Thomson.
Stereo: Sony.
Mobiltelefon: Nokia, såklart. Vad annars? :)
Mp3: Creative.
Dator: En silvrig FujitsuSiemens.

BADRUM
Tandkräm: Pepsodent + en aloevera-tandkräm från LR.
Tvål: Bliw.
Parfym: Calvin Kleins "Euphoria" och Pradas "Tendre".
Medicin: -
Vitamin: Multivitaminer och omega 3-kapslar, minns inte märket.
Huvudvärkstablett: Ibumax.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Dricker sällan, men gillar BonAquas med smak av vildhallon.
Vin: Vitt.
Bröd: Just nu hembakta havresemlor :)
Glass: Alla sorters lakritsglass.

HEMMA
Säng: Ingen aning, inte jag som köpt den.
Lakan: Ikeas vita med små blommor.
Espressomaskin: Ingen espressomaskin, men en röd kaffebryggare från Avec (fast jag dricker inte kaffe).
Kylskåp: Vitt från Helkama.

FÄRDMEDEL
Bil: En röd liten Renault.
Taxibolag: Åbo Taxi.
Cykel: En blå Nopsa.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Artistica.
Bank: Aktia.

Okej, det var det. Jag utmanar Josephine!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mums, lakrits ska det va =) I Finland är man bra på lakrits, har jag för mig? Vilken lakritsglass rekommenderar du?

Anonym sa...

Tack snälla du. Ha en fin dag.
Bästa hälsningar, HannaH

Anonym sa...

shit, de här blir ju svårt:) Måste ta itu med det ikväll när man inte har nyfikna elever i närheten:D
Alltid kul att bli utmanad..
Nu måste jag rusa och hålla en lektion om egyptiska gudar med åk 6, jeje!

Anonym sa...

Jag har en Peak hood i rosa också. Älskar märket, modellen och de fina färgerna! /Emma