måndag 2 februari 2009

Jag utmanar mig själv

Nu är det februari! Vart tar dagarna och veckorna vägen? Det var ju just nyårsafton..
Nu är det försent att ge nyårslöften, men jag ska ge mig själv ett litet februarilöfte. Dels för att jag gillar utmaningar, och dels för att..ja, bara för att :) Jag vill helt enkelt testa om jag klarar av att minska min konsumtion och en nolltolerans är bästa sättet att testa det.

Regeln är enkel. Under hela februari månad får jag inte köpa:
1. Kläder
2. Skor
3. Väskor
4. Smycken


Nej, inte ens på rea.

Det SKA gå. Har jag en gång klarat mig utan godis i en vecka, så ska jag väl klara mig utan shopping i en månad.

Bara för sakens skull passade jag på att shoppa en hel del i helgen, hehe :) Besökte bland annat en riktigt bra second hand-affär i Vasa och därifrån gick jag inte tomhänt, kan jag säga. Bilder kommer senare.

2 kommentarer:

Petra sa...

Uj uj...ett sådant löfte skulle jag bryta väldigt snabbt =)

Miss Agda sa...

Det är ett bra löfte. Jag har minskat på min shopping också, vill inte konsumera så mkt som jag brukar, men har inte inlett något totalstopp än. Lycka till!