tisdag 27 januari 2009

På jakt efter en garderob

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag föreställde mig att jag skulle få plats med alla mina kläder i en (1) garderob i min lilla* lägenhet. Som det är nu är garderoben överfull och under sängen har jag fyra förvaringslådor fulla med kläder.
Visst, det funkar rätt bra så. Inga kläder hänger framme eller ligger i högar på golvet.

Problemet är att jag inte har någon översikt. Det är väldigt svårt att kombinera ihop en outfit utan att riva ut halva garderoben på sängen.
Visserligen har jag ett skåp i hallen också, men där förvarar jag mina skor och väskor. Och jag tänker inte börja förvara kläder i köksskåpen, trots att jag har ett stort kök med många skåp..

Därför har jag börjat fundera på att skaffa en extra garderob..denna från Ikea är inte helt fel! Snygg, lagom storlek och rätt billig. Måste spana in den nästa gång jag åker till Ikea.




*Nåja, såå liten är den inte, en etta på 33 kvadrat bor jag i nu. Men min förra lägenhet var tio kvadrat större..

2 kommentarer:

Mia sa...

Det där är svårt. Min första lägenhet hade ett jättestort kök och jag använde knappt skåpen där men det fanns inte tillräckligt med garedober så jag hade dukar, handdukar o lakan i ett skåp därute. Funkade bra.

Gillar idén med att du hänger upp någon klänning. Personligen tycker jag nog något starkt så det syns. Hoppas vi får bilder!

Kram Mia

Miss Agda sa...

Om det lättar din ångest något så är vi 2st som bor på 35kvm och en av oss (gissa vem) har ett STORT klädintresse..... SÅ du bor ju luftigt o stort i jämförelse:)