torsdag 22 januari 2009

Tvätt-problem

Jag. Hatar. Att. Tvätta. Kläder. För. Hand.

Men vad har jag för val när flera av mina favorittröjor är av sådant material att de inte tål maskintvätt?

Min tvättkorg höll på att svämma över, så ikväll har jag tvättat fyra maskiner. Men vågade såklart inte slänga i dessa. En gång tvättade jag nämligen en ljuslila angorakofta från Benetton i tvättmaskinen, tvärt emot vad som stod på lappen. Det gör jag inte om.

Längst ner på botten i tvättkorgen låg dessa fem tröjor, som nu alltså väntar på tvätt.



(djup suck)
Nej, jag tror jag bakar en kladdkaka istället...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ja jag gillar verkligen klockan :D Får se hur jag gör :D

Anonym sa...

Tack raring!
Usch jag låter också det gå allt för länge mellan tvätterna..
ulrika colorelle.blogg.se

Anonym sa...

Ha ha, tvättade också en angora nyligen... Ingen trevlig upplevelse! Synd att de är så sköna, annars skulle jag inte köpa dem. Så mycket besvär. :-)

Anonym sa...

Håller med dig! Skitjobbigt att tvätta för hand ju...

Petra sa...

Haha...samma som här då. Typ tre tröjor som legat och väntat på att bli tvättade i åratal =)

Mia sa...

Nej det är inte så värst skoj men värt det i slutändan. Släng inte in de i maskinen!

Hoppas du blir klar idag o kan ta det lugnt i helgen!
Kram Mia

Anonym sa...

sv: du har nog rätt i att alla tänker så, men när man själv gör det så känns det så frustrerande. Men det löser sig nog :)

Miss Agda sa...

Om det nu hjälper nånting så tror jag att vi alla har samma problem.... :) Lika jobbigt varje gång!

Ha en bra helg!

Anonym sa...

Jag orkade se två Bourne filmer, den sista såg jag dagen efter =). Riktigt bra action! Ha en trevlig fredag!

Anonym sa...

Jag hatar också att tvätta för hand. Blir inte bra på det hur många gånger mamma än visar åt mig "how it's done"...

Men det sägs att Mieles tvättmaskiner med sina handtvättsprogram tvättar ännu skonsammare. Sån ska jag köpa! :-)