söndag 25 januari 2009

Snyggt?



Jag förstår mig inte riktigt på trenden med slitna jeans. Var och varannan modebloggare har uppmärksammat trenden på sistone. Bilder på detta exemplar från Gina Tricot har synts på många bloggar och hyllats till skyarna.

Provade dessa för en tid sedan, men...nej. Slitna jeans är inte min grej. Jag strävar alltid efter att vara hel och ren när jag går ut genom dörren, och för mig skulle det kännas konstigt att gå runt i söndriga jeans..

Visst kan det ibland vara snyggt med sådana jeans, på dem som kan bära upp det. Men jag kommer nog aldrig att bära söndriga jeans, hur trendigt det än må vara. Visst är det snyggt med lite slitningar, men stora hål går bort. Jag håller mig till mina favoriter, mörkblå eller mellanblå stuprör!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varför köpa söndriga saker då man kan slita ut dem själv?

Lia sa...

-> alunimum: Precis! Vill jag ha söndriga jeans kan jag ju leta fram ett gammalt par som jag inte använder och gå lös med sax och sandpapper, istället för att spendera slantarna på ett par från affären.

Anonym sa...

Jag är inte heller förtjust i trasiga plagg. Men det som är allra värst är nog de där jeansen som ser ut som om man haft på dem utan att tvätta i två år och dessutom uträttat alla sina behov i dem. Ni vet, de i den smutsgula nyansen och som dessutom är skrynkliga... förstår inte charmen. Man ser ju äckligt ofräsch ut i dem.

Anonym sa...

Lagom är bäst..lite trasigt kan jag klara av men absolute inte så mycket som på bilden!!

Äsch, esterna är bara avundsjuka för att vi finnar är så jäääääkla bra på konståkning:)

Anonym sa...

Jag diggar dom stenhårt. Allt annat ska jämt vara så seriöst och uppstyrt annars. Varför kan man inte få krydda tillvaron ibland med ett par trasiga jeans. jag tycker det är kul. Lite karaktär. Spännande.

Miss Agda sa...

Jag köpte just de jeansen idag och bara älskar dem. Jag måste klä mig så propert på jobbet så det är en riktig frihetskänsla att ta på sig nånting som är väldigt anti-jobbet som tex trasiga jeans + converse.Smaken är som baken och det är helt ok att tycka olika, men jag tycker bara helt ärligt att trasiga jeans är SNYGGT. Abercrombie har haft det i flera år och jag har alltid gillat det faktiskt.Men jag förstår att du tycker det är konstigt att köpa trasiga kläder, det är många som tycker det. Och hade jag haft barn så hade jag aldrig gått i trasiga kläder för det är ju helt fel förebild!